lördag 12 december 2009

Lite juligt..

Imorgon är det tredje advent och Lucia.. vad har tiden tagit vägen, dagen har gått fort var ute för första gången ordentligt på hela veckan. Vi var i väg och köpte två julgranar, mysigt !!
En har blivit klädd, den som är på utsidan med ljusnät och den andra ska kläs imorgon. Inne är det lite julmys med blommor och finaste kransen är upphängd på ytterdörren.

Imorgon kommer Cornelia och då ska hon o jag klä vår gran det gjorde vi förra året också och jag hoppas vi fortsätter med det många år till.. Lite tidigt tycker säkert en del men jag tycker om att göra det vid lucia.. just denna tiden fram till jul vill jag kunna njuta av den, bästa tiden tycker jag. Lite nyfiken på hur ni gör, antar att det kan se väldigt olika ut.. och det är lite kul..

Ha en fortsatt skön lördag och en mysig Luciamorgon.. jag sätter klockan på ringning för jag vill se Luciatåget på tv:n.. gör jag också varje år.. *smile*
Kramiz

4 kommentarer:

  1. Vi tar in granen dagen innan julafton, men i år var jag faktiskt sugen på att göra det vid lucia...mm dags att bestämma sig, får se hur det blir i morgon. Men barrar den inte som bara den till jul då, för att inte tala om nyår...men då kanske man kan ta ut den förstås...=) Trevlig lucia!

    SvaraRadera
  2. Hej igen :) Så juligt och fint det är hos dig :) Gran ute - det var tjusigt :)

    Jo, här är granen på G med..... och även jag skall upp i ottan i morgon för tv-lucia får vi ju inte missa :) ha det, 8`)

    SvaraRadera
  3. Det låter så mysigt, klä granen och bara njuta. Vi har bara en minigran inne men den fick komma in redan för ett par veckor sedan... kanske ska pynta den lite till i alla fall. :)

    Bocken vi har fick som sagt sambon snickra ihop stommen till, inte var det särskilt svårt heller. Men som sagt, han är lite mager, vår bock, så jag får mata på honom lite.

    Ha en mysig helg!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Så fina juliga bilder!
    Låter mysigt att klä granen med Cornelia. Vi väntar lite med granen eftersom jag tycker att våra alltid barrar så fort.
    Här ska vi pynta lite idag har jag tänkt.

    Mysig Lucia o advent!

    SvaraRadera